Supradoză

În general, supradoza presupune administrarea unei cantități mai mari de droguri comparativ cu cea cu care este obișnuit corpul. Heroina administrată în supradoză provoacă încetinirea ritmului respirator sau chiar blocajul respirator (pericol de deces).
Producerea unei supradoze depinde de nivelul de toleranță al corpului și poate apărea în următoarele cazuri:

  • dacă produsul este mai pur decât de obicei, iar consumatorii nu știu acest lucru;
  • după o perioadă de abstinență, timp în care nivelul de toleranță al consumatorului a scăzut, iar el își injectează aceeași doză ca înaintea întreruperii;
  • în combinație cu alcoolul, care are un efect inhibator asupra receptorilor de la nivelul scoarței cerebrale, crescând artificial pragul de toleranță;
  • în combinație cu medicamentele, care au același efect asupra nivelului de toleranță ca și alcoolul.

 

Simptomele fizice ale supradozei diferă in funcție de tipul drogului consumat. În general, ele includ:

  • ritm respirator și cardiac modificat;
  • incapacitatea de a articula cuvintele;
  • pierderea coordonării motorii;
  • creșterea sau scăderea temperaturii corpului;
  • puls anormal;
  • dilatarea sau contractarea pupilelor;
  • paloare sau roșeața exagerată;
  • învinețire;
  • transpirație abundentă;
  • stare confuzională avansată;
  • vomă;
  • leșin;
  • inconștiență;
  • comă.

 

Supradoza se produce mai ales în cazul consumului de opiacee, barbiturice, tranchilizante, alcool sau solvenți. Supradoza cauzată de stimulenți este mai rară, dar poate apare dacă se consumă cantități foarte mari sau pe o durată mare de timp fără întreruperi.

 

Supradoza este o urgență medicală și trebuie tratată de un cadru specializat. Persoana aflată în supradoză trebuie așezată în poziția de recuperare (vezi imaginea de mai jos), după care este obligatorie contactarea ambulanței sau a unui cadru medical.

 

alt

 

Apeluri de urgență: 112.